Ben jij een zzp’er? En wil jij nieuwe opdrachten binnenhalen? Dan is nu de tijd! Werkgevers zijn dringend op zoek naar goed en gekwalificeerd personeel. Als zzp’er in de horeca, infra, bouw of logistieke sector is dit het juiste moment om opdrachten voor 2020 te scoren. Bedrijven kijken alvast naar de planning van het nieuwe jaar en hoe mooi zou het zijn als jij daar onderdeel van bent? Maar hoe komen zzp’ers aan nieuwe opdrachten?

5 tips om nieuwe opdrachten binnen te halen als zzp’er

1. Een website als visitekaartje

Een website is een van de eerste dingen die je als zzp’er nodig hebt. Naast social media is je website je visitekaartje en dus hét moment om je kennis en kunde te laten zien. Geef antwoord op vragen die klanten kunnen hebben. Hoe los jij bijvoorbeeld een probleem op. Maak duidelijk waarom jij de aangewezen zzp’er in jouw sector bent.

2. Schrijf je in bij CRAFT Crew uitzendbureau

Als je als zzp’er werk wilt vinden, dan is het verstandig om je in te schrijven bij een uitzendbureau. Niet alle uitzendbureaus hebben geschikte opdrachten voor zzp’ers. Dus vermeld tijdens je inschrijving altijd duidelijk dat het om zzp-opdrachten gaat. Vergroot je kansen in jouw sector en schrijf je in bij CRAFT Crew. CRAFT Crew heeft uiteenlopende opdrachten voor zzp’ers in de horeca, bouw, infra en logistiek. Het grote voordeel van een uitzendbureau is dat zij voor jou op zoek gaan naar een geschikte opdracht, zodat jij tijd over houdt voor andere zaken.

3. Houd je social media up to date

Iedereen kijkt tegenwoordig op social media, ook zakelijk wordt er steeds meer online gedaan. Zorg ervoor dat je laat zien wat je allemaal in huis hebt. Ben je bijvoorbeeld een zzp’er in de bouw? Deel foto’s met je volgers over de projecten die je hebt afgerond of waar je mee bezig bent. Werk je als zzp’er in de horeca dan is het leuk om te laten zien op welke evenementen je te vinden bent, of waarom je graag in de horeca werkt. En vergis je niet, via social media kun je ook aan nieuwe opdrachten komen. Kijk eens welke groepen er zijn voor zzp klussen in jouw sector. Voor zzp’ers in de logistieke sector is er bijvoorbeeld deze Facebookgroep. Hier kun je werk aanbieden en vinden. Reageren onder een oproep is zo gepiept, ideaal dus om in de gaten te houden.

4. Nieuwe opdrachten door te netwerken

Niet iedereen is er dol op, maar als je zzp’er bent is een zakelijk netwerk ontzettend belangrijk. Of je nu zzp’er in de bouw, horeca, infra of logistiek bent? Iedereen kent wel iemand die op zoek is naar goed personeel. Dus als je in gesprek raakt met, wees niet te bescheiden en vertel wat je doet en ook wat voor werk je zoekt. Hoe beter jij weet wat je zoekt, des te makkelijker het is om dat uit te leggen. Schrijf voor jezelf eens in een paar honderd woorden op waar jij voor staat en wat je zoekt. Als je dit regelmatig herhaalt, komt het er vloeiend uit tijdens eerste ontmoetingen.

5. Schrijf potentiële klanten aan

Wees niet verlegen. Ze zeggen niet voor niets dat ‘brutalen de halve wereld hebben’. Maak een lijstje met bedrijven waar jij graag voor zou willen werken. Emailadressen vind je vaak snel online, of via LinkedIn en stuur een mail waarin je uitlegt waarom je graag voor dit bedrijf zou werken en wat jij te bieden hebt. En onthoud, niet geschoten is altijd mis. Mocht je dat niet zien zitten, dan zijn er nog heel veel verschillende ‘marktplaats’ websites waar vraag en aanbod samenkomen, per sector. Ook vind je hier vaak ook tips van concullega’s, dus het is zeker een aanrader om wat meer tijd online te gaan doorbrengen.

Mocht je nog meer tips willen over hoe je als zzp’er in de logistieke sector, in de bouw, horeca of infrasector aan de slag kunt gaan. Neem dan contact op met een arbeidsmarktspecialist van CRAFT Crew.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *